Momenteel is bekend, dat ik drie workshops verzorg over ICTtoepassingen in het mvtonderwijs. Dat lijkt me heel leuk om te doen. Ik heb al eens twee workshops gegeven over het ontwikkelen van digitaal lesmateriaal met behulp van links, die ik verzameld had.

Op 2 november geef ik samen met John Daniëls een workshop op de Landelijke studiedag Levende Talen over het gebruik van de flipvideo bij de mvt.
Video in de les
Levende Talen heeft een videowedstrijd uitgeschreven. Inzenden van lesideeën kan tot 2013. Om
u op weg te helpen zal in deze workshop docente Ankie Cuijpers, deelneemster aan de wedstrijd,
laten zien hoe ze de flipcamera gebruikt bij spreekvaardigheid in combinatie met de ERK beoordelingscriteria,
maar ook hoe u eenvoudig een leuk lesidee kunt filmen. Tijdens de workshop gaat u
zelf aan de slag met opnames maken en ontdekt u het gemak van deze kleine camera voor gebruik
in de les. De inzendingen zijn te zien op .
John Daniels en Ankie Cuijpers (Mondriaan College Oss)

Op 25 januari verzorg ik een workshop in Leiden tijdens Good Practice Day Talen.
Tijdens deze workshop gaan docenten aan de slag met tools waarmee ze gemakkelijk zelf lesmateriaal en oefeningen kunnen maken. Ook leren ze om gebruik te maken van tools waarmee ze de leeropbrengsten kunnen meten.

Tenslotte geef ik een workshop in Lunteren tijdens het Nationaal Congres Duits op 8 en 9 maart. Dat wordt dan een mix van het aanbod in Leiden en Utrecht.